Monday, October 29, 2012

Majlis Perkahwinan Anak Perempuan TYT Sabah

                 Tanggal 27 bulan 10 bersamaan hari sabtu merupakan hari perkahwinan anak perempuan TYT. Kami mewakili unit kebudayaan UiTM Sabah untuk bermain gamelan bagi mengiringi majlis perkahwinan tuu. Waaa bestnyaa. Masa dapat tahu yang saya terpilih untuk program ni, happy lah sebab ada peluang masuk istana. weeeeee ~~~~ :D

                22 Oktober, kami mulakan latihan kami dari jam 2 petang sampai jam 10 malam. Penat tuu memang lah penat tapi best sebab ramai kawan training masa tu. hehe. Latihan tu berjalan sehingga 3 hari. 24 Oktober, kami berangkat pergi istana untuk rehearsal.


Ini gambar masa kami rehearsal dekat istana. Yang paling kiri tu nama dia Jazilah, kemudian Ainatul, Syawanah, Juju, Farah, Ina, saya, Wanie, Khalida, Dayang, Nurul, Deborah dan yang last sekali tu ialah Juliana. Kami semua enjoyyyyy masa ni. hehehehe

Bergambar bersama TYT. Haaaaa, ini lah TYT Sabah yang bernama Tun Datuk Seri Panglima Haji Juhar Mahiruddin. Saya sebelah TYT tau, jangan jelous.hehehe :P




                        27 Oktober, hari yang di tunggu-tunggu telah pun tiba. Kami bergerak seawal jam 9.30 pagi dari UiTM ke istana. Jam 10.30 kami start full rehearsal dan majlis perkahwinan yang sebenar bermula pada jam 8.30 malam. Keras juga menunggu hehe.


                          Ni lah gambar pengantin baru tuu. Yang perempuan tu lah anak TYT. :)

Majlis perkahwinan tuu berlangsung selama 4 jam lebih. Jam 11 baru kami selesai bermain gamelan. Penat, urghhhhhhhhhhh !! 



Rektor UiTM sabah pun ada datang, wahhhh hehehe. Ni lah anggota-anggota gamelan yang terlibat. Dari belakang paling kiri - Juju, Ainatul, Syawanah, Ben, abg Adzley ( jurulatih kami ), rektor, Ahmin, Wani, Ina, Khalida dan Juliana. Depan dari kiri - Nurul, Deborah, Dayang, Nazrul, Jazilah, Farah dan saya.

Kenangan macam ni tidak akan dilupakan sampai bila-bila. Harap lepas ni ada lagi peluang macam ni datang.  hehe. Sweet memories remain in our hearts. :)

No comments:

Post a Comment